Quooker bv

Zonder een Quooker is je keuken niet compleet.

Peteri BV, de fabrikant van Quooker (de eerste kokend-water-kraan ter wereld), is gevestigd in Ridderkerk, waar het beschikt over ongeveer 7.000 vierkante meter bedrijfsruimte. Meer dan tachtig mensen werken dagelijks aan de ontwikkeling, productie en marketing van de Quooker. Inmiddels zijn er Quooker vestigingen in België, Denemarken, Duitsland, Luxemburg, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Sinds de uitvinding van de oorspronkelijke kokend-water-kraan, is Quooker voortdurend met innovatie bezig. Dit heeft geresulteerd in hoogvacuümisolatie, de COMBI, de COMBI+, de Nordic TWINTAPS en de alles-in-één kraan voor warm, koud en kokend water: Fusion.

De productie van de Quooker is in handen van een eigen productieafdeling. Een aantal onderdelen wordt toegeleverd, maar een groot aantal essentiële onderdelen wordt zelf geproduceerd. De gehele assemblage – met de daarbij behorende kwaliteitscontrole – vindt plaats in Ridderkerk. De Sociale Werkvoorziening wordt eveneens ingezet bij het productieproces.

De verkoop van de Quooker verloopt grotendeels via keukenspeciaalzaken, met wie een langdurige relatie is opgebouwd. De service doet Peteri echter zelf. Elke klant met een probleem wordt persoonlijk te woord gestaan en op adequate wijze geholpen; soms door het sturen van onderdelen, maar ook door het ter plaatse bij de klant uitvoeren van reparaties.

Contactpersonen:
De heren W(alter) en N(iels) Peteri